? ??????????????Live, Love, Laugh? ????? ?? ???Rating: 4.6 (16 Ratings)??14016 Grabs Today. 37570 Total Gr
abs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????So Glamorous? ????? ?? ???Rating: 4.5 (134 Ratings)??12588 Grabs Today. 50776 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1 BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Friday, January 1, 2010

New Year means..

Assalamualaikum..


It's been a while since I don't update this blog.. There's so many things that have to be done first before I could update this.. I wish there's a plenty time for me to get rest.. School's gonna start again and this year I've got SPM..



2009 brings many moments to me..

Maybe orang akan cakap ni perkara yang gila but aku rasa ini la benda yang banyak mengajar. Tahun ni aku ada crush kat pelakon Taiwan, Wu Chun.. Yeah, I know.. It's too exaggerate.. Aku tak paksa pun hati aku ni suka kat dia.. It's natural.. Benda nak jadi, siapa boleh halang? Kalau ada sesiapa boleh halang, just tell me.. Maybe I can get that thingy's service.. Having a crush not a crime.. Benda ni juga yang mengajar.. Semua orang sama except for keimanan diorang kat Allah. And from that, aku cuba berdoa supaya Allah bagi dia hidayah.. Aku tahu hidayah tu milik Allah.. lepas tu orang kena usaha dapatkan.. tapi entah la..aku nak berdoa.. That's not a crime too, right? Then, aku dengar dia dah nak bertunang.. Aku terima dengan rela walaupun rasa sebak sikit..-haha! Tapi tak apa, semoga berbahagia!



Tahun ni juga aku belajar yang hati perempuan ni rapuh. Kalau disogok dengan benda yang elok, cantik.. hati mudah cair. No wonder ramai perempuan sekarang tarafnya rendah.. Aku pun sama macam tu. Tapi kalau nak dikaitkan dengan benda tak elok..Itu merepek! Kita perempuan ni, kalau mula-mula suka kat satu benda tu lepas tu nampak benda yang lain; yang lebih elok.. Boleh aje hati tu berubah.



2009 banyak ajar aku apa erti kehidupan. Kalau aku cerita ni, mungkin ada orang akan fikir pelik. Tak apa, itu perkara biasa. Aku; kalau malam-malam naik kereta(ayah aku bawa jalan) kat tengah KL then aku tengok keindahan malam, aku akan start fikir.. This world has so many wonderful things but what if I can't get it like other people? Dan dari situ, aku mula fikir hidup ni bukannya senang.. Tengok bangunan yang tinggi, apartment or condominium yang terang waktu malam.. Aku mula terfikir.. What if I don't work hard and can't get the best result, where am I gonna live? Who's gonna afford me? Kalau mak cik-mak cik kat kampung cakap senang aje.. Kahwin terus. Tapi macam mana dengan impian aku semua tu? Campak dalam longkang.. ?Diorang cakap senang tapi nak buatnya susah..



Aku sekarang peminat Korea.. Semua yang berkaitan dengan Korea.. Aku patutnya cakap Jepun, kan? Tapi aku lagi suka dengan Korea.. Kalau depan orang, diorang still tunduk hormat.. Budaya diorang berbeza dengan orang Malaysia.. Aku tak kisah orang nak cakap yang aku suka benda ni disebabkan K-Pops. Mungkin ia start dari situ tapi aku dapat rasa benda ni dekat dengan aku..

0 comments: